Ima li kraja tunelu?

Započeo Siniša Ranđić, 26.10.2008, 14:20

prethodna tema - sledeća tema

Siniša Ranđić

26.10.2008, 14:20 Poslednja Izmena: 26.10.2008, 21:33 od rasin
Kao što članovi Foruma mogu da vide pokrenuo sam tri teme koje se odnose na Bolonjski proces, akreditaciju visokoškolskih institucija i mesto studija računarstva u kontekstu svega onoga što ima pretenzije da se nametne kao njegov surogat ili čak alternativa. Činjenica je da se naše društvo zaista predugo nalazi u krizi, što neki pokušavaju da to relativizuju nazivajući to vreme tranzicionim periodom, valjda nadajući se da će time neke stvari učiniti objektivnim. Imajući to u vidu moj cilj nije da se ovde raspravlja o prošlosti (ma kako istorija bila učiteljica života) ili da se isključivo bavimo kritikama/hvaljenjima te iste prošlosti. Bojim se da bi prevashodno bavljenje prošlošću imalo za posledicu samo dublje tonjenje, kao kada se padne u živo blato, a onda pokušavajući da se iz njega sami izvučemo neminovno bivamo progutani. Isto tako bavljenje samo kritikom može da bude kontraproduktivno, jer neminovno vodi ka kritizerstvu, a ono lako može da se prenese na novo ličnih i grupnih animoziteta, čime najveći broj objektivnih stavova  može lako da bude relativizovan i amortizovan. Ono što našem društvu treba je da pokuša da identifikuje sopstvene slabosti i da koristeći sve raspoložive informacije dobijene na bazi dobre sopstvene i tuđe prakse pokuša da osmisli jednu novu, svakako bolju budućnost. Činjenica je da poslednja rečenica ne predstavlja ništa novo, što već nije navođeno kao pristup traženja izlaza iz tunela. Međutim, iako se svi poštapaju ovakvim ili sličnim stavovima u praksi od toga nema ništa. Zato pokušajmo da bar malo promenimo dosadašnju, neuspešnu praksu.

Siniša Ranđić

Ova dva pitanja postavljena u istom redu nisu tu da bi se problem dodatno potencirao, već da bi se ukazalo na slojevitost aktuelnog društvenog trenutka u Srbiji. Prvo pitanje može da se odnosi na opšte stanje u kome se Srbija u ovom trenutku u svim pogledima nalazi. Što se tiče drugog pitanja ono je važno, jer moramo pretpostaviti da postoji jasna dvostrana korelacija između broja visokoobrazovanih članova neke zajednice i njene razvijenosti.

Nastaviće se ...