Kako privući studente na Tehnički fakultet?

Započeo Siniša Ranđić, 13.03.2010, 13:45

prethodna tema - sledeća tema

Siniša Ranđić

13.03.2010, 13:45 Poslednja Izmena: 14.03.2010, 00:16 od rasin
Do novog upisa na fakultete preostalo je nešto više od 3 meseca. Pred fakultetima se nalazi "težak" zadatak kako da upišu dovoljan broj studenata - neki dovoljan broj kvalitetnih, neki dovoljan broj studenata koji studiraju na teret budžeta, a neki dovoljan broj bilo kakvih studenata. Za studente izbor buduće profesije, ali i fakulteta na kome će steći potrebna znanja sigurno podrazumeva "multivarijabilan problem". Pogotovu što za izbor buduće profesije nije dovoljno imati afinitet prema njoj, već treba videti da li ta profesija ima budućnost, odnosno da li obezbeđuje posao nakon okončanja studija.


Činjenica je da mnogi fakulteti - atraktivni zbog profesija za koje nude "odgovarajuća" znanja, tradicije i reputacije koju imaju na planu naučno - istraživačke delatnosti nisu agresivni u privlačenju budućih studenata. Međutim, mnogi fakulteti pokušavaju da sprovedu kampanju, jer očekuju da će na taj način privući dovoljan broj kvalitetnih studenata.


Otvaram temu pitanjem - Šta treba da u naredna tri meseca učini kolektiv Tehničkog fakulteta da bi početkom jula meseca kada se završe prijemni ispiti i započne upis novih studenata bili zadovoljni ostvarenim rezultatima?

Verovatno će se većina saglasiti da je tri meseca suviše kratak period da se mogu napraviti značajni rezultati. Jer privlačenje dovoljnog broja kvalitetnih studenata predstavlja proces, koji treba razvijati u dužem vremenskom periodu da bi u dogledno vreme mogli da budu postignuti bolji rezultati. Ne treba zaboraviti činjenicu da su ozbiljni maturanti uglavnom doneli odluke ili bar definisali ciljnu grupu fakulteta i gradova u kojima će nastaviti školovanje. Zbog toga naredna tri meseca treba iskoristiti da se:

       
  • Identifikuju faktori koji rukovode maturante u izboru poziva, odnosno škole gde će potražiti odgovarajuća znanja. Pri tome ne mislim da ti faktori ne mogu da se sagledaju i ovako sa strane, posebno prvi, jer na njega svakako najviše utiče procena konjukture zanimanja sa stanovišta opšteg stanja privrede i društva. Zbog toga ova analiza mora da bude stalan proces, kojim treba da se sagledavaju kretanja u privredi i društvu, tehničko - tehnološke promene i njihov uticaj na stavove đaka - potencijalnih studenata.
  • Formira baza podataka nastavnika srednjih škola koji su svoje studije završili na Tehničkom fakultetu. Njih treba iskoristiti kao promotere Fakulteta. U tom smislu treba sa njima proširiti saradnju sa stanovišta njihove doobuke i podizanja kvaliteta posebno praktične nastave. Takođe treba stvoriti uslove da se na Tehničkom fakultetu jednom godišnje organizuje skup svih tih nastavnika sa idejom proširivanja i podizanja nivoa svekolike saradnje između njih i Tehničkog fakulteta, ako i njih međusobno.


Na duže staze treba ostvariti saradnju sa svim školama iz kojih se očekuje da će doći budući studenti u okviru koje bi nastavnici i saradnici povremeno održavali predavanja, seminare i demonstracije najnovijh tehničkih i tehnoloških dostignuća.


Ovo su samo neka razmišljanja na ovu temu. Očekujem da sadašnji i bivši studenti Tehničkog fakulteta daju svoj doprinos nastojanjima da se u budućnosti može računati na upisivanje dovoljnog broja kvalitetnih studenata na naš Fakultet.


Siniša Ranđić

Pre nekoliko godina na predavanju jednog od kolega sa Tehničkog fakulteta video sam izreku USPEH JE UMETNOST PRIKAZIVANJA. Neko bi ovo mogao da poistoveti sa običnom reklamom, ali mislim da fakulteti nisu institucije koji sebe treba da predstavljaju preko oglasa, plakata i slične načine kako to rade proizvođači robe široke potrošnje. Naravno to ne znači da fakultetima ne treba promocija, ali ona treba da bude primerena poslovima koji se obavljaju na njima. A to su:

       
  • Obrazovna delatnost
  • Naučno - istraživačka delatnost
Kad je u pitanju obrazovna delatnost treba:

       
  • Identifikovati uspešne bivše studente Tehničkog fakulteta, a sada uspešne inženjere, profesore osnovnih i srednjih škola ili profesore i asistente Tehničkog fakulteta ili drugih visokoobrazovnih institucija i promovisati njihove rezultate putem WEB site - a Tehničkog fakulteta ili preko intervijua u sredstvima informisanja.
  • Na sličan način promovisati kvalitetne diplomske radove studenata i projekte koje su radili tokom studija.
Na planu naučno istraživačkog rada treba promovisati:

       
  • Rezultate rada nastavnika i saradnika preko WEB site - a Fakulteta, sredstava javniog informisanja, ali i održavanjem seminara bilo na Fakultetu bilo po školama gde uče potencijalni student.