Ko bi trebalo da zna?

Započeo Siniša Ranđić, 07.12.2010, 23:48

prethodna tema - sledeća tema

Siniša Ranđić

07.12.2010, 23:48 Poslednja Izmena: 08.12.2010, 23:34 od Siniša Ranđić
U jučašnjoj "POLITICI" na prvoj strani objavljen je članak, koji se može pročitati na adresi http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Koliko-nam-je-potrebno-visokoobrazovanih.sr.html. Takođe sličnom tematikom se bavi i članak u istom listu iz septembra 2010. godine http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Bolje-obrazovanje-uslov-razvoja-Srbije-i-integracija-u-EU.sr.html. Kad se pročitaju pomenuti članci svako ko sebe smatra mislećim čovekom ne može, a da se zapita - KO U SRBIJI TREBA DA ZNA ŠTA JE NAMA, KAO ZEMLJI KOJA BI HTELA DA BUDE "MODERNA" POTREBNO OD KADROVA DA BI SE TO OSTVARILO. Moram da kažem da mi se više smučilo od kukumavčenja ljudi sa BU (Beogradski Univerzitet) o tome koliko je ljudi sa stečenom diplomom ovog Univerziteta moralo posao da potraži širom sveta. Sve mi se nekako čini da oni tvrde pazar, tj. da hoće da drugima pokažu da su njihovi kadrovi kvalitetni i prihvaćeni u svetu. Ali može se postaviti pitanje, zašto oni kao nastavnici takvog Univerziteta ništa ne učiniše da ova zemlja izađe iz teškoća?

Adis A.

08.12.2010, 15:10 #1 Poslednja Izmena: 08.12.2010, 15:12 od Adis A.
Pročitao sam oba članka.
Koren problema: premalo stručnog kadra koji predaju na fakultetima, konkretno IT oblast.
Mali broj profesora pokušava da pokrene "mlaku vodu" kojom naši fakulteti već duže vremena plove. Većina diže ruke od studenata, upuštajući se u stereotipe kako svi studenti žele samo da skupe dovoljan broj bodova i polože ispit. Način na koji  određeni profesori predaju određenu materiju, upravo pokazuje tu vrstu pesimizma prema studentima. Ako profesor na fakultetu ne može nešto da promeni na bolje ili to ne želi, šta onda može student da uradi?
Zato je veoma inspirativno videti neku vrstu akcije koju vi, profesore, sprovodite u Laboratoriji za računarsku tehniku.

Mislim da bi bilo veoma produktivno kada bi postajala neka vrsta komisije, koja bi proveravala koliko predmeta predaje svaki profesor, kakva su ta predavanja, da li ta predavanja imaju obrazovni cilj ili su samo niz slajdova (prezentacija) koje predavači čitaju naglas, kao što se slepim osobama čitaju knjige? Koliko profesora održava svoja predavanja, kakav je odnos student-profesor...?




Siniša Ranđić

Danas sam sa studentima malo analizirao spisak studenata koji su diplomirali na RT od početka postojanja smera do 30. septembra 2010. godine. Inače imam bazu svih diplomiranih studenata na TF od 1991. do pomenutog dauma. Tačnije za ostele smerove tek treba da unesem podatke iz Godišnjaka. Valjalo bi da se vidi gde su bivši studenti, šta rade, koliko ih radi u struci. Za mene su to važne informacije.

Inače od ukupnog broja diplomiranih studenata na RT (122) njih 83 ili 68% je na TF upisalo I godinu. Ostalih 39 ili 32% su nastavljali studije na TF. Do sada je na TF upisano 13 generacija studenata RT, od čega su studije mogli da završe studenti iz 9 generacija. Ako se grubo uzme da smo upisivali po 30 studenata u svakoj generacije onda je do sada diplomiralo 37,4% upisanih studenata.

Moja velika želja je da u narednom periodu pokušam da napravim bazu diplomiranih studenata sa aspekta njihove trenutne pozicije. Takođe bih želeo da se formira Udruženje bivših studenata TF, a što se tiče računarstva da ustanovimo Dan računarstva na TF kada će svi bivši isadašnji studenti biti dobrodošli i biti u prilici da iznesu sopstvena iskustva u relaciji studije - rad u praksi.

gagi

08.12.2010, 18:43 #3 Poslednja Izmena: 08.12.2010, 18:48 od gagi44
Citat: Siniša Ranđić  07.12.2010, 23:48
Kad se pročitaju pomenuti članci svako ko sebe smatra mislećim čovekom ne može, a da se zapita - KO U SRBIJI TREBA DA ZNA ŠTA JE NAMA, KAO ZEMLJI KOJA BI HTELA DA BUDE "MODERNA" POTREBNO POTREBNO OD KADROVA DA BI SE TO OSTVARILO.

Kao što jedan moj prijatelj laički reče "naš problem je što imamo gomilu driblera koji stalno prave finte i prebacuju loptu od jednog do drugog a nikako da naiđe jedan centarfor koji može da poentira". Ovde svi nešto pričaju, misle i pišu a malo ljudi zaista nešto radi. Urušen ekonomski sistem, propala privreda i sve starija nacija su realnost a naša intelektualna elita vodi polemiku o tome koliko nam je potrebno visokoobrazovanih. Sve i da ih imamo 40% gde bismo ih zaposlili? Hajde i da se zapitamo kome odgovara da se u Srbiji uvede masovna produkcija "visokoobrazovanih" kada već privreda ne može da uposli ni ovih 12%. Više studenata uz visoke školarine znači više prihoda fakultetima  a veći prihodi fakulteta donose veće zarade profesorima pa me zato ne bi čudilo da ovakve inicijative potiču upravo od njih (kako onih sa privatnih tako i onih sa državnih fakulteta). Profesori na fakultetima pripadaju jednoj posebnoj kasti koja odlično živi, nikome ne polaže račune za kvalitet svog rada i pri tome ne moraju da pokažu apsolutno nikakav rezulat (osim da ponekad prevedu neki rad i objave ga pod svojim imenom). Ako bih ja sprovodio reformu, počeo bih od profesora. Mnogo je tu šarlatana a malo onih koji tu titulu sa pravom nose.