O savremenosti

Započeo Siniša Ranđić, 22.07.2017, 23:24

« prethodna tema - sledeća tema »
Idi dole

Siniša Ranđić

Na kraju radnog veka neminovno je da svako od nas pokušava da rekapitulira ono što je radio, o čemu je razmišljao i kakve je stavove zastupao tokom proteklih godina. Radni vek sam proveo u jednoj struci, koju sam uvek zvao računarska tehnika i mislim da sam dobar svedok onoga što se dešavalo u njoj poslednjih četrdeset godina. Nadam se da neću pogrešiti ako kažem da je to četiri decenije dramatičnog razvoja računarske tehnike. Istovremeno u tom vremenu računarstvo je od oblasti od koje se mnogo očekuje postala oblast, koja polako upravlja našim životima. I to na način da se očekuje da mašina postane više čovek od samog čoveka. Upravo ovo je trenutak da se prestane sa lamentiranjem nad sudbinom čovečanstva u okruženju računara i pokuša ukazati da su čovekove mogućnosti, bar u ovom trenutku neprevaziđene.
Zadržaću se samo na jednom segmentu ljudsek delatnosti - obrazovanju. Jedna od premisa savremenog obrazovanja je insistiranje na savremenim obrazovnim sredstvima, kao preduslovu postizanja boljih rezultata. Naravno, nijednog trenutka ne želim da negiram značaj korišćenja računara, Interneta i generalno svih tekovina tzv. informaciono komunikacionih tehnologija u obrazovnom procesu. Međutim, ovde želim da otvorim raspravu na temu gde su granice apsolutizovanja takvog pristupa. Pre svega mislim na tendenciju da se klasično obrazovanje, pod čim podrazumevam neposredni kontakt između studenata i nastavnika zameni tzv. obrazovanjem na daljinu. 
U nekim od segmenata ovog Foruma pisao sam o problemima izrade diplomskih radova. Pre svega sam potencirao problem izrade diplomskih radova "na daljinu". Tj. studenti u najvećem broju diplomske radove rade kod kuće i rezultate svoga rada mentorima predstavljaju elektronskim putem. Pri tome se i konsultacije o bavljaju putem Interneta, a i profesori svoje primedbe i sugestije po pravilu saopštavaju na isti način. Pri tome nastavnik nema pravi uvid u tok razmišljanja svojih studenata i kvalitet radova je u stalnom opadanju. jedina prednost ovakvog pristupa je možda veća efikasnost u izradi diplomskih radova. 
Imajući u vidu ovo što sam napisao predlažem da otvorimo temu u okviru koje ćemo pokušati na osnovu iskustva iz sveta, ali i sopstvenih procena da definišemo okvire primene tekovina IKT u obrazovanju sa ciljem da se podigne efikasnost studija i dobiju kvalitetniji stručnjaci.

Idi gore