Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja najavilo je da će ovih dana usvojiti Strategiju razvoja obrazovanja do 2020. godine (http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=10&dd=22&nav_category=12&nav_id=653816 (http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=10&dd=22&nav_category=12&nav_id=653816)), koja bi zatim trebalo da uđe u tzv. skupštinsku proceduru. Tekst strategije se može naći na adresi (http://www.mpn.gov.rs/prosveta/page.php?page=307 (http://www.mpn.gov.rs/prosveta/page.php?page=307)).
Shodno sadržaju strategije Srbiji ponovo predstoje obrazovne reforme, a ni ovu koja je u toku (tzv. Bolonjsku) nismo još ni sproveli, a kamo li sagledali efekte njene implementacije. Juče je Politika objavila članak u kome se na Bolonjski proces gleda iz ugla nemačke stvarnosti. I zaključci koji se nameću su upravo oni koji se prirodno nameću - Bolonjski proces izgleda nije doneo ono što se od njega očekivalo (ili ono što je zvučalo kao dobra reklama) - nema horizontalnih migracija studenata i nisu obezbeđena praktičnija znanja nego što je to bilo do sada.
Bez izvlačenja ideja iz konteksta Strategije - ona nudi neka nova rešenja koja su takođe krajnje maglovita - hoćemo državu znanja samo ne znamo gde će ti svi stručnjaci da rade. Ovo je samo jedno od mnogih pitanja koje Startegija otvara. O bizarnostima tipa da se obrazovanje iz srednjih stručnih škola seli u gimnazije tek treba razgovarati.
Tema strategije obrazovanja do 2020. godine postala je sve interesantnija - http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=10&dd=24&nav_category=12&nav_id=654614 (http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=10&dd=24&nav_category=12&nav_id=654614)
Мени све ово изгледа као изјаве политичара у преизборној кампањи: повећање производње, повећање извоза, повећање конкурентности наше привреде, ....
А нико не прича како ће се повећати производња, шта ће се то и како производити, и како ће се то повећати извоз, ...
Слично и у образовању. Повећаћемо број високо образованих, а ни са овима који сада дипломирају не знамо шта ћемо, а са друге стране, мала привреда вапи за добрим браварима, вариоцима, зидарима, молерима, итд.
И не видим да било ко прича на шта су се свеле средње стручне школе. Изађе неко са дипломом бравара, вариоца, зидара и сл., а не зна ништа да ради. И онда је логичније да ту децу, уместо у стручне школе, преусмеримо у гиманзије, па онда на високе школе и факултете.
Овим се неће променити чињеница да имамо много незапослених са дипломом (било 3., 4., 5. или 6. степена), само ће се променити образовна структура незапослених!