Strategija obrazovanja do 2020. godine - Pitanja je mnogo

Započeo Siniša Ranđić, 22.10.2012, 09:41

prethodna tema - sledeća tema

Siniša Ranđić

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja najavilo je da će ovih dana usvojiti Strategiju razvoja obrazovanja do 2020. godine (http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=10&dd=22&nav_category=12&nav_id=653816), koja bi zatim trebalo da uđe u tzv. skupštinsku proceduru. Tekst strategije se može naći na adresi (http://www.mpn.gov.rs/prosveta/page.php?page=307).


Shodno sadržaju strategije Srbiji ponovo predstoje obrazovne reforme, a ni ovu koja je u toku (tzv. Bolonjsku) nismo još ni sproveli, a kamo li sagledali efekte njene implementacije. Juče je Politika objavila članak u kome se na Bolonjski proces gleda iz ugla nemačke stvarnosti. I zaključci koji se nameću su upravo oni koji se prirodno nameću - Bolonjski proces izgleda nije doneo ono što se od njega očekivalo (ili ono što je zvučalo kao dobra reklama) - nema horizontalnih migracija studenata i nisu obezbeđena praktičnija znanja nego što je to bilo do sada.


Bez izvlačenja ideja iz konteksta Strategije - ona nudi neka nova rešenja koja su takođe krajnje maglovita - hoćemo državu znanja samo ne znamo gde će ti svi stručnjaci da rade. Ovo je samo jedno od mnogih pitanja koje Startegija otvara. O bizarnostima tipa da se obrazovanje iz srednjih stručnih škola seli u gimnazije tek treba razgovarati.

Siniša Ranđić


mjanjic75

Мени све ово изгледа као изјаве политичара у преизборној кампањи: повећање производње, повећање извоза, повећање конкурентности наше привреде, ....

А нико не прича како ће се повећати производња, шта ће се то и како производити, и како ће се то повећати извоз, ...

Слично и у образовању. Повећаћемо број високо образованих, а ни са овима који сада дипломирају не знамо шта ћемо, а са друге стране, мала привреда вапи за добрим браварима, вариоцима, зидарима, молерима, итд.

И не видим да било ко прича на шта су се свеле средње стручне школе. Изађе неко са дипломом бравара, вариоца, зидара и сл., а не зна ништа да ради. И онда је логичније да ту децу, уместо у стручне школе, преусмеримо у гиманзије, па онда на високе школе и факултете.

Овим се неће променити чињеница да имамо много незапослених са дипломом (било 3., 4., 5. или 6. степена), само ће се променити образовна структура незапослених!