Fakultetima preče pare od studenata

Započeo Marko Аcović, 05.10.2010, 08:32

prethodna tema - sledeća tema

Marko Аcović


Adis A.

Navešću jedan primer koji "bode oči": Na TFC, koji je kao što naziv kaže tehnički fakultet, čitaonica ima 2-3 priključka za LAN mrežu koja ima pristup Internetu, a ispod svakog stola mislim da se nalazi po jedan par tih priključaka. Znači od nekih tridesetak priljučaka rade dva do tri. To je tako već dve godine, koliko sam ja na studijama.
Zar je to skupo?  :o

Marko Аcović

Da, zvuci bas porazavajuce. To je jedna strana problema, manje problematicna. Veci problem je taj sto studenti (veliki broj njih) ne ume da koristi Internet. Njihovo bitisanje (90% vremena) na istom se svodi na koriscenje aplikacija zabavnog karaktera tipa Facebook, Youtube, Twitter i sl, umesto da se Internet posmatra kao globalna baza znanja i u tom smeru i eksploatise. S druge strane, smatram da je i fakultet odgovoran za to, jer studentima ne ukazuje u dovoljnoj meri prednosti Interneta.

Adis A.

08.10.2010, 17:23 #3 Poslednja Izmena: 08.10.2010, 17:42 od Adis A.
To stoji za uzaludno trošenje vremena, ali to je sasvim druga stvar.  Mislim da je problem koji sam pomenuo veoma bitan, pogotovo za većinu studenata koji nisu iz Čačka. Neka fakultet omogući studentima makar pristup Internetu.
Bar je u današnje vreme znanje dostupno onome ko ima računar i pristup Internetu. Priključiš se i pravo na http://ocw.mit.edu/index.htm i http://www.khanacademy.org/ .

CitatS druge strane, smatram da je i fakultet odgovoran za to, jer studentima ne ukazuje u dovoljnoj meri prednosti Interneta.

Mislim da ovde grešiš u proceni. Fakultet s tim ne bi trebao da ima ništa. U pitanju su osobe (studenti) koji imaju 18 i više godina i iza sebe dug staž na socijalnim mrežama.

P.S. Izgleda da sam i ja jednom stao na stranu TFC  :)

Marko Аcović

Mislim da ipak ne gresim :). Internet je nastao kao baza znanja a ne kao mesto za zabavu. S druge strane, odgovorno tvrdim da veliki broj studenata ne zna kako da dodje do potrebne informacije. Jako je bitno nauciti ljude da znaju kako da pretrazuju Internet, jer ih to sutra ceka na poslu. Niko im nece servirati na tanjiru, vec ce im reci: "imas Google pa trazi".
Inace, nemam nista protiv "rada" po socijalnim mrezama ali ne da se po nekoliko sati boravi na istim, sto velika vecina radi

marjan

Dva problema: dve strane iste medalje.
Mislim da ste obojica u pravu, da se u prvoj godini može malo više pozabaviti sa načinima pretrage i vrednovanja pronađenog u "močvari" zvanoj Internet. Ne jednom mi se desilo da mi studenti kažu "pretražio/la sam čitav Internet, ali nema ništa o temi XY" (!)
A i jedan open-wireless bi dobro došao ;)

Ima tu još.
Hronično je nepoznavanje engleskog jezika. Kao neko ko je više godina učio ruski (!), pa se uspešno "anglikanizovao", nemam baš puno razumevanja za ovu pojavu kod mladih ljudi koji su 8+ godina pohađali nastavu predmeta Engleski jezik.

Danas je tako i to se neće lako promeniti: moderan pojam pismenosti podrazumeva poznavanje IT-a i bar jednog svetskog jezika.



Unix is user-friendly—it's just choosy about who its friends are.

Marko Аcović

CitatA i jedan open-wireless bi dobro došao ;)

Dobre opreme nikad dosta :).

Ipak, fakultet bi najvise trebalo da ulaze u ljude (studente i nastavni kadar), jer to je najbolje ulaganje. Sta vredi posedovati opremu od par hiljada evra ako tu opremu nema ko da koristi. Racunare ne treba drzati pod kljucem, vec studentima treba omoguciti pristup istim. 
Najbolja reklama za fakultet su ljudi koji sa istog izadju kao diplomirani inzenjeri i sutra u praksi se pokazu kao dobri strucnjaci. Kad kazem ulagati u ljude, mislim na znanje. To vreme od nekih 4-5 godina koje se provedu na fakultetu treba iskoristiti sto bolje. Mlade ljude ne treba "ubijati u pojam" svakakvim znanjima koja im nikad nece trebati (znanja tipa: osnovi masinstva i elektromotorni pogoni koji nemaju nikakve veze sa racunarskom tehnikom), vec im treba pruziti sto vise teorijskih/prakticnih znanja koja im sutra u praksi mogu koristiti.
Mozda se nekima ovakvo ulaganje cini preskupo i mozda su u pravu ali samo ako se gleda kratkorocno. Dugorocno gledano, ulaganje u znanje ljudi sigurno je isplativo.

Sto se tice (ne)poznavanja engleskog jezika, apsolutno se slazem sa tobom. Stanje je alaramantno. Student koji studira na tehnickom fakultetu ne sme da dozvoli da nema bar elementarno znanje engleskog jezika.

Adis A.

09.10.2010, 08:47 #7 Poslednja Izmena: 09.10.2010, 08:51 od Adis A.
CitatStudent koji studira na tehnickom fakultetu ne sme da dozvoli da nema bar elementarno znanje engleskog jezika.

Studentu koji studira na tehničkom fakultet ne sme dozvoliti da prodje ispit bez elementarnog znanja engleskog jezika.

CitatMlade ljude ne treba "ubijati u pojam" svakakvim znanjima koja im nikad nece trebati (znanja tipa: osnovi masinstva i elektromotorni pogoni koji nemaju nikakve veze sa racunarskom tehnikom), vec im treba pruziti sto vise teorijskih/prakticnih znanja koja im sutra u praksi mogu koristiti.
Mozda se nekima ovakvo ulaganje cini preskupo i mozda su u pravu ali samo ako se gleda kratkorocno. Dugorocno gledano, ulaganje u znanje ljudi sigurno je isplativo.

Iaoko mi nemamo toliko stručan nastavni kadar, ipak se ugledati na svetski uspešne fakultete i njihove programe, kada su u pitanju racunarske nauke, kao što je MIT.

Marko Аcović

09.10.2010, 12:32 #8 Poslednja Izmena: 09.10.2010, 13:02 od marko_gm
Mozda bi bilo dobro uvesti na visim godinama polaganje usko strucnih ispita na engleskom jeziku. Korekcija, ne mozda nego bi sigurno bilo odlicno. Na taj nacin bismo spojili ugodno sa korisnim.

CitatIaoko mi nemamo toliko stručan nastavni kadar, ipak se ugledati na svetski uspešne fakultete i njihove programe, kada su u pitanju racunarske nauke, kao što je MIT.

Slazem se sa tobom, ali kadar na TFC bi konstantno trebalo da radi na sebi i koliko-toliko prate nove trendove a ne da se drze nastavnog plana i programa koji je odavno prevazidjen.