Skorašnje poruke

Stranice 1 ... 6 7 8 9 10
71
Računarska tehnika / Odg: Fakultet tehničkih nauka ...
Poslednja poruka dejanRT - 09.01.2017, 00:27
Moje licno misljenje, je da treba odvojiti energetiku od RT i ne treba je sastvljati sa IT..

Inace sto se tice samog smera trebamo okvirno da se drzimo plana koji je naveden u okviru dijagrama..

Moj licni stav da mi treba da imamo smer Computer Science. Sto se tice duzine trajanja studija moje misljenje je da treba

jedan ozbiljan smer da ima 8+2 semestra..

72
Računarska tehnika / Odg: Fakultet tehničkih nauka ...
Poslednja poruka Bojan - 08.01.2017, 23:07
Prvo sto bi trebalo uraditi je odvojiti smer za energetiku i smer za racunare od prve godine.Na taj nacin bi se lakse napravio plan za RT ,nego da se ceka 2. godina.Jos bih dodao predlog da se spoji IT i CE smer da imaju zajednicku prvu godinu.Od druge bi se delili na CE(smer koji bi se pretezno bavio hardverom) i Cs.Ovo bi mogao da bude neki osnov za dalji razvoj racunarstva na FTN-u Cacak.
73
Vec imamo spisak predmeta koje smo naveli u onom dijagramu "Computing Curricula Fakultet tehničkih nauka Čačak 2017-Version 1.03.jpeg". To moze da posluzi kao polazna tacka. Sa druge strane, gledao sam malo nastavne planove koje ste postavili i koliko vidim Computer Science vec od prve godine forsira programerske paradigme i matematicke alate neophodne za dalji rad. Uopste se ne spominju ni fizika ni elektrotehnika a ni elektronika (ili vrlo rudimentarno). Na dalje se u programima razradjuju samo oblasti koje se ticu striktno racunarske tehnike bez izleta u druge oblasti.
Sta zelimo da napravimo: computer science, computer engineering, nesto trece ili miks ova dva?
74
Upravo su to razlozi zbog kojih sam pokrenuo ovu diskusiju:
  • Da se definišu fundamentalni predmeti
  • Da se definišu predmeti koji će studentima da ukažu na sve aspekte računarstva
Na bazi toga će lako da se iskristališe dužina studija.
75
Ja mislim da je bitniji sadrzaj gradiva koje bi se predavalo u okviru tih 6+2 ili 8+2 semestara nego sama duzina trajanja osnovnih studija. Mislim da bi bilo dobro definisati obavezna znanja koje bi student trebalo da ponese prilikom diplomiranja. Drugi korak bi bio kako ta obavezna znanja rasporediti u 6 ili 8 semestara. Na master studijama bih stavio nadogradnju/specijalizaciju obaveznih znanja stecenih u prvih 6/8 semestara. Licno smatram da je model 8+2 sasvim dovoljan da se steknu sva neophodna znanja iz oblasti racunarske tehnike. Na kraju bih dodao da u tih 10 semestara treba izbegavati nebitne predmete, jer je to gubljenje vremena i energije studentima.
76
Sledećih šest univerziteta na listi najbolje rangiranih su:
77
Nadajući se da smo konačno uspostavili tradiciju održavanja Dana računarstva na Fakultetu tehničkih nauka u Čačku najavljujem da će se ovogodišnja manifestacija održati u subotu 27. maja 2017. godine. Ovo je prilika da svi bivši i sadašnji studenti predlažu teme koje će biti predmet izlaganja i diskusije koja će tada biti održana. 
78
Nastavljamo sa daljom analizom parametara koji bitno utiču na koncept definisanja novog nastavnog plana računarstva na FTNCa.
  • Broj predmeta – Ovaj parametar je usko povezan sa dužinom studija, ali i sa drugim parametrima koji će se ovde razmatrati. Međutim, uvek se može postaviti pitanje da li je nužno da studijski program ima veliki broj predmeta da bi bio kvalitetan. Ili se kvalitet može ostvariti i na drugi način. Činjenica je da na broj ispita utiče i širina u pogledu računarskog koja se želi ponuditi studentima. Jedan od uzroka što se na tehničkim fakultetima Bolonjski proces nije realizovao u potpunosti je i olako prelaženje preko ovog problema. Jer veliki broj predmeta nema negativne efekte samo na studente, već i na fakultete kao institucije. Jer je potrebno obezbediti mnogo više kompetentnih nastavnika koji treba da pokruju značajno širi opseg struka u okviru računarstva. Da bi ti nastavnici mogli da napreduju u struci potrebno je oraganizovati istraživanje na značajno širem planu. A sve to mali fakulteti, kao što je Fakultet tehničkih nauka u Čačku za sada nemaju uslova. Što se tiče studenata i uticaja broja predmeta na njihove studije treba ukazati na sledeće: (1) Veliki broj predmeta direktno utiče da na stepen angažovanja studenata i pojedinačnog bavljenja različitima strukama; (2) U uslovima ograničenog broja nedeljnih časova u slučaju velikog broja predmeta vreme koje studentima i nastavnicima stoji na raspolaganju na nivou jednog predmeta mora da bude malo. 
79
Sledećih pet univerziteta na listi su:
80
Posle teksta o ciljevima i motivima za definisanje novog nastavnog plana i programa računarstva na Fakultetu tehničkih nauka u Čačku (ponovo ga prilažem kao dodatak) potrebno je definisati uzuse na bazi kojih će se taj plan formirati. To znači da je potrebno sačiniti tekst u kome će se izneti osnovani koncept po kome se pristupilo definisanju novog nastavnog plana i programa.
Međutim, pre nego se pristupi predstavljanju datog koncepta potrebno je dati osvrt na dileme koje mogu da se jave pri definisanju koncepta, pa je potrebna diskusija da se neke od tih dilema otklone:
  • Dužina trajanja osnovnih studija – Na našim prostorima i dalje se smatra da dobrih studija u oblasti tehnike ne može da bude bez pet godina, tj. deset semestara. Ovo je čak odstupanje od pravila koje je postojalo pre uvođenja studija prema uzusima Bolonjske deklaracije, kada su studije tehnike uglavnom trajale deset semestara, ali je poslednji deseti semestar bio rezervisan za izradu diplomskog rada. Sada osnovne i master studije zajedno traju deset semestara pri čemu u tih deset semestara treba uraditi i dva završna rada. Ako se u obzir uzme da za tih deset semestara treba savladati više od pedeset predmeta postavlja se ozbilno pitanje da li prosečan student to može da realizuje u tom vremenu. U generaciji koja je bila na master studijama u školskoj 2015/2016. godini na studijskom programu računarsko inženjerstvo to je uspelo samo dvojici studenata. Prema sadašnjem stanju u Srbiji na svim elektrotehničkim fakultetima, odnosno fakultetima gde postoje studijski programi iz elektrotehničkog i računarskog inženjerstva prihvaćen je model u kome osnovne studije traju 8 semestara, a master studije 2 semestra. Uglavnom se to pravda potrebom da se studentima, koji osnovne studije završe na jednom fakultetu, master studije mogu da nastave na drugom. Iako bi shodno akreditaciji to trebalo da bude pravilo, ono se u praksi ne poštuje. Međutim, ovaj problem treba razmatrati izvan procesa definisanja nastavnog plana. Što se tiče trajanja studija u inostranstvu ako se referišemo na vodeće svetske univerzitete u SAD, čiji univerziteti ipak dominiraju u oblasti računarstva uglavnom studije imaju sličan režim kao kod nas – 8+2 semestra. Međutim, na britanskim univerzitetima, primenjuje se model – 6+2. Na univerzitetu ETH u Cirihu osnovne studije traju 6 semestara, a master studije 3 – 4 semestra. Nažalost nije analizirana dužina studija na drugim evropskim univerzitetima, jer se među prvih deset rangiranih univerziteta u oblasti računarstva iz Evrope nalaze samo univerziteti Oksford, Kembridž i ETH. Ako bi se ozbiljnije razmatrala promena dužine studija onda bi se moralo detaljnije sagledati ovaj aspekt studiranja na većem broju univerziteta širom sveta.
Ostali aspekti koncepta novog nastavnog plana računarstva biće razmatrani u narednim objavama
Stranice 1 ... 6 7 8 9 10