Dani računarstva na Tehničkom fakultetu - Korak u novu deceniju

Započeo Siniša Ranđić, 03.04.2011, 23:58

prethodna tema - sledeća tema

Marko Аcović

Posto je tema i dalje aktuelna, da i ja kazem koju.
Citat4. Vi ste bili vođa tima koji je trebalo da realizuje sajt TFC-a. Šta se desilo sa tim projektom i ko ga je realizovao?
Trenutni sajt TFC, po mojim saznanjima, radila su treca lica. Bruka i sramota za fakultet. Umesto da sajt izradjuju studenti RT-a pod nadzorom profesora/asistenata, angazuju se treca lica. Time pokazujete koliko cenite studente kojima predajete. Ako ih profesori ne budu cenili, ko ce onda da ih ceni? Ko ce da im poveri posao ako im profesori sa TFC ne ukazuju poverenje??

Voleo bih i ja da vidim odgovore na Draganova pitanja ali sve mislim da cemo ostati uskraceni.

gagi

Tema je i dalje aktuelna, ali sve manje nade imam da će se profesor u nju uključiti. Time pokazuje koliko ceni studente kojima predaje, a takođe i to koliko ceni dobronamerne kritike bivših studenata. Možda je zauzet predavanjima na prestižnoj ComTrade letnjoj fabrici diploma, pardon elitnoj školi. Ko zna, možda ima i neka "tezga" u nekom isturenom odeljenju, da se uzme koji dinar. Koga briga još što se tamo neki studenti bune i hoće da uče nešto ozbiljnije od "Hello world!" aplikacija. Mislim da gospodin Urošević ne sme da izađe pred nas jer sve što nam je do sada ponudio su prazne priče bez argumenata. Grešim? Prove it! Odgovorite na moja pitanja,ponudite nam argumente a pre svega uverite Vaše studente da ste vi dobar predavač koji je stručan u materiji koji predaje. U tom slučaju ću Vam ponuditi iskreno izvinjenje za ovu kritiku Vaše stručnosti.

vukasheen

I ja sam se "nerado" uključio u diskusiju ali moram da pitam: Čemu sada C#?

To je izgleda neki marketinski trik?
Ako ne znate, svi već godinama iščekujemo novi ISO standard za C++
http://herbsutter.com/2011/03/25/we-have-fdis-trip-report-march-2011-c-standards-meeting/
I sada kada to treba da se dasi ovde se ide dalje i prate se najnovije Microsoft tehnologije.
Pa ne mogu svi u Srbiji raditi na polugotovim Microsoft platformama. Ovo je ipak fakultet?

Jel to ETF odustao od C-а ili se mi ugledamo na jače, bolje, marketinški agresivne ...
Da li se idalje bavimo računarskom tehnikom? Čekamo Microsoft cipove sa .NOT-om?

rigoletto_88

И ја ћу као новоактивирани члан изнети пар својих замерки и опажања шта би требало поправити.

Пре свега, чини ми се да се скренуло са теме, уколико постоји потреба нека се за одређене расправке отвори посебна тема, овде треба да гледамо како да помогнемо нашем смеру и факултету.

-Бацио сам поглед на овогодишњу ранг листу, наш факултет уписала је гомила студената са веома малим бројем бодова које носе из средње школе (22-23*). Дакле, то су ученици који су имали просек око 2.80. При врху листе је боља ситуација, али питање је колико од тих великих потенцијала је полагало пријемни код нас као резервну варијанту. Последица овога је спуштање критеријума да би довољан број студената "прегурао" до следеће године. Тако смо дошли до тога да апсолвент са завидним просеком (преко 9, чини ми се) не зна да покаже LED диоду. Или, други апсолвент који на свом дипломском раду има проблем у реду кода, тај проблем решава тако што тај ред ставља под коментар.  :o И ја сам се доста провлачио, али сам се трудио да из сваког предмета нешто научим, бар да имам добру основу ако свој развој усмерим ка тој области. Знам да су многи професори често под притиском, да у појединим роковима оборе критеријум, јер немају довољну пролазност, али то би требало да се промени.

-Стање учионице 218 (о овоме сам већ писао на Фејсбуку, можда ћу се мало понављати). Није ми јасно чиме наш смер заслужио онакву учионицу? Седнем за један рачунар - не може да се укључи, седнем за други - е, ту не ради Matlab, седнем за трећи - нема тастатура. Зар је толико тешко одржавати те рачунаре? Бар нека на сваком има функционалан софтвер. То могу и студенти да раде на крају крајева (нађе се пар добровољаца са смера и проблем решен). Требало би и да сваки рачунар има приступ интернету, није ми јасно зашто бар то нема?

-Што се тиче програмирања, самтрам да би то требало да се уздигне на виши ниво. Мора се имати у виду да то програмирање отвара најбоље могућности за запослење код нас (осим ако неко није хтео да се бави хардвером у Србији  :D).

Критеријум је допустио да се онај горе са 22-23 бода из средње провукао (уз мало среће и спретности) и дошао до дипломе, без икаквог знања на крају. И после одакле лоша репутација факултета?

*Могуће је да постоје изузетци који ће се показати као добри студенти и стручњаци.

holodoc

Citat: vukasheen  10.07.2011, 00:34
I ja sam se "nerado" uključio u diskusiju ali moram da pitam: Čemu sada C#?

To je izgleda neki marketinski trik?
Ako ne znate, svi već godinama iščekujemo novi ISO standard za C++
http://herbsutter.com/2011/03/25/we-have-fdis-trip-report-march-2011-c-standards-meeting/
I sada kada to treba da se dasi ovde se ide dalje i prate se najnovije Microsoft tehnologije.
Pa ne mogu svi u Srbiji raditi na polugotovim Microsoft platformama. Ovo je ipak fakultet?

Jel to ETF odustao od C-а ili se mi ugledamo na jače, bolje, marketinški agresivne ...
Da li se idalje bavimo računarskom tehnikom? Čekamo Microsoft cipove sa .NOT-om?

Što toliko mrziš Microsoft? :) Možda im poslovna etika baš i nije na nivou ali ne bih baš mogao da se složim da prave "polugotove platforme" :)
<?php
abstract class Ignorance extends Stupidity implements Unavoidable 
    private function 
__construct(){
        
parent::__destruct();
    }; 

// EOF -> life.php

vukasheen

Citat: holodoc  10.07.2011, 00:56
Što toliko mrziš Microsoft? :) Možda im poslovna etika baš i nije na nivou ali ne bih baš mogao da se složim da prave "polugotove platforme" :)
U redu. Verovatno sam preterao, ali mislim da se suvise promovise globalna kompanija za koju su culi i oni koji nemaju racunar. Nadam se da ima neka škola u Srbiji gde ima i neki Linux. Kapiram ja da naša zemlja hoće partnerstvo sa najboljima, ali ne znam koliko im je to jeftinije. Propašće nam "Open Souce", a deci piraterija. Htedoh svasta da kazem ali otićiću predaleko. Dakle, verovatno ih ne volim zato što su globalisti i monopolisti.

pesovic

Za ucionicu 218 smo od nove godine zaduzeni Zeljko i ja.

Treba reci da su racunari u toj ucionici stari 8 godina, u pitanju su prastari Celeroni na 1.7 sa 1GB RAMa (originalno 256 MB) i hard diskom od 40 GB. U poslednjih par godina za nastavu se koristi puno programa pa ti racunari rade sa svega par stotina slobodnih MB na disku.

Internet je iskljucen zbog nemara studenata i nastavnika prema tim racunarima jer to je bio jedini nacin da ti racunari "prezive" letnji semestar. U petak sam popisivao racunare i nisam primetio ni jedan racunar koji nije isaran hemijskom olovkom. Dokle ide bezobrazluk, na par tastatura su studenti izmenili raspored tastera kako bi li ispisali neku poruku. Zamislite koliko je potrebno da nastavnik bude nezainteresovan za nastavu, zavaljen iza svog monitora citajuci nesto studentima sa ekrana koji ga ne slusaju, da mu oni ukradu RAM iz nekog racunara. Za miseve i tastature necu ni da pominjem, kada su ti racunari bili novi, vazila je parola "staro za novo". Studenti donesu svoj mis koji trokira i zamene novim misom, tako da i dan danas koristimo necije miseve.

Dok drzim vezbe vecina studenata umesto da radi ono sto se od njih ocekuje igraju Solitare, jos kad bi imali internet za Facebook i za neki download, bilo bi super. Zimus smo imali problem sa SPAMom koji je dolazio iz ucionice 218 i imali smo par zutih kartona koje nam je slala Akademska mreza, sa pretnjom da ce nas iskljuciti. Svakodnevno sam isao da kontrolisem racunare i po zavrsetku nastave (posle 16 casova) u proseku sam nalazio 6-7 racunara koji su studenti ostavljali ukljucene a nastavnicima je toliko bilo tesko da po zavrsetku nastave prodju i iskljuce racunare.

Postoje indicije da ce ti racunari od nove skolske godine biti zamenjeni novim ali videcemo sta ce od toga biti.

Pozdrav
Uros

Marko Аcović

Slazem se da su racunari u ucionici 218 potpuno zastareli. Na fakultetu je da ih zameni novim.
Sto se tice odrzavanja racunarske ucionice, ako se vec radi pod Windows-om kao sto je bilo, trebalo bi se malo poigrati sa group policy i ograniciti pristup studentima. Ja sam to svojevremeno radio dok sam bio zaduzen za ucionicu 218. Eventualno moze se instalirati dodatni program kojim bi se nadzirao rad studenata. Uz to bi jos mogli da se iskljuce floppy drive/CD-ROM i ogranici pristup preko USB-a i to bi trebalo da resi problem. A i ako bi se dozvolio pristup internetu studentima, vrlo lako moze da im se ogranici pristup odredjenim sajtovima poput Facebook-a, Youtube i sl.

marjan

Pa, lepo, kako je krenula tema, vratićemo se ponovo na Dane računarstva ;)
LM, učionice će se konsolidovati, ako bude Active Directory-a - OK, ako ne, onda Steady State itd.

Što se famozne saradnje sa MS-om tiče, ona je (bar za sada) na nivou MSDNAA ugovora, po kojem za cenu od $320 (tristotinedvadeset američkih dolara) GODIŠNJE dobijaju akademske licence za Windows, Visual Studio, SQL Server, Visio, Access, Expression itd...
Tačno je da C# vezuje za platformu, ali je eventualan prelazak na Javu prilično bezbolan. Mislim da je važno proizvesti znanje na određenom funkcionalnom nivou, pa neka je to Java/C#/C++, nebitno.

CitatPropašće nam "Open Souce"
Hehe, to se SIGURNO neće desiti.
Unix is user-friendly—it's just choosy about who its friends are.

daxmirkovic

Sto se tice racunarske ucionice 218, konkretno za internet, licno smatram da internet nije potreban... Sve sto je potrebno od materijala moze da se preuzme sa mreze.
Evidentna je razlika u stanju od pre dve godine i recimo sada. Sada je bolje stanje nego pre dve godine, zabranjeni su USB - ovi, nema vise virusa i slicno. Ali to ponovo nije dovoljno... Potrebni su jaci racunari, da ne kazem novi...
Mada kad vidim ko je sve sedeo za njima i sa jedne i sa druge strane, dobro su ti racunari i "zivi".
I ne bi bilo lose kad bi zainteresovani studenti odrzavali te racunare, pod upravom  Urosa ili Zeljka - studentima bi bilo dobro, nesto bi naucili (ma koliko to nesto bilo malo, bolje je nego nista), a Urosu i Zeljku bi posao bio olaksan jer oni imaju ipak mnogo posla na TF - u...
Sto se tice C# i njegovog uvodjenja u predmet Objektno orijentisano programiranje na smeru Racunarska Tehnika, od toga nema nista, jer ce se uvesti Java sto je apsolutno dobro. A ima i indicija da ce se u predmet Programiranje Internet Aplikacija uvesti takodje Java. Apsolutno pozdravljam... E sad kako ce se to primiti, ostajemo da vidimo...
Kao sto su starije kolege vise puta ukazale na to, nije bitno koji je jezik u pitanju, bitno je navesti studente da malo razmisljaju...
Ako se ne bude nista promenilo u odnosu kako studenata tako i profesora, moze se raditi bilo sta opet ce biti isto...
Ipak, nije ovo posao za tri meseca... Ovo je posao koji treba da se radi polako i odgovorno... Stvari su ipak krenule sa mrtve tacke...

holodoc

Da se ne lažemo Internet je neophodan za rad jer se svi korisni izvori informacija (manuali, API dokumentacija i sl.) nalaze online da ne pričam koliko je od pomoći kad treba naći rešenje za neki konkretan problem.

Mnogo je lakše (i pametnije) po meni ograničiti kojim stranicama studenti mogu da pristupe a to se može postići jednim najobičnijim proksijem koji bi bio instaliran na recimo glavnom računaru u 218 i koji bi bio podešen tako da glumi glavni gateway za celu mrežu (glavni net kabal se ne dovodi do switch kutije nego direktno na glavni računar a od njega se preko druge Ethernet kartice net dovodi do switcha).

Jeste da softverski proksi nije baš idealno rešenje ali jedan Squid bi na glavnom računaru imao sledeće prednosti:

  • Pristup netu moguć samo kada je uključen glavni računar (gateway)
  • Squid je besplatno Open-Source rešenje
  • Konfiguracijom se može postići ama skoro baš svaki vid filtriranja sadržaja
  • Squid može da radi i kao keš proksi (štedi bandwidth)

Na kraju krajeva ulogu proksija ne mora ni da igra glavni računar. Može da se postavi jedan dedicated proksi server na kojem bi bio instaliran recimo minimalistički CentOS sa Squid-om i koji bi aktivirao / deaktivirao pristup netu za studente jednostavnom kontrolom sa glavnog računara u 218 preko SSH.

Iskreno voleo bih da vidim da TFC ima neku vrstu filtriranja sadržaja na nivou ustanove i da infrastruktura interne mreže dozvoljava nemsetani pristup nefiltriranom sadržaju samo za određene osobe i po potrebi. Malo je smešno videti da se oprema u računarskim učionicama koristi za Facebook i slične stvari kad može da se iskoristi na mnogo bolje načine.
<?php
abstract class Ignorance extends Stupidity implements Unavoidable 
    private function 
__construct(){
        
parent::__destruct();
    }; 

// EOF -> life.php

maxogm

Citat: daxmirkovic  10.07.2011, 16:38
Sto se tice C# i njegovog uvodjenja u predmet Objektno orijentisano programiranje na smeru Racunarska Tehnika, od toga nema nista, jer ce se uvesti Java sto je apsolutno dobro. A ima i indicija da ce se u predmet Programiranje Internet Aplikacija uvesti takodje Java.

Како сад то кад професор тог предмета каже да ће бити C#?

Што се тиче 218 ја небих уводио никакву заштиту сем ограничења интернет протока. Уколико је неко дошао на час да гледа слике на facebook-у ви га никако не можете натерати да прати ваше предавање уколико он то не жели. Евентуално уколико омета извођење наставе можете га удаљити са часа. Не видим сврху трошења великог броја сати на подешавање ОС-а које неће нешто много помоћи кад се може цео систем за 20мин вратити на почетно стање коришћењем image-а.

daxmirkovic

Citat: maxogm  10.07.2011, 20:26
Како сад то кад професор тог предмета каже да ће бити C#?
Veruj mi znam, informacija iz prve ruke :) Profesor licno mi je rekao... Sto to ovde nije receno, ne znam  :(
Na TI - u se radi C#, receno je da to treba malo odvojiti... :)

Citat: holodoc  10.07.2011, 16:54
Da se ne lažemo Internet je neophodan za rad jer se svi korisni izvori informacija (manuali, API dokumentacija i sl.) nalaze online da ne pričam koliko je od pomoći kad treba naći rešenje za neki konkretan problem.
Internet jeste neophodan za te stvari, ali ako se asistent dobro pripremi za predavanje,internet za sat i po vremena predavanja nije potreban. Medjutim, ukoliko je potreban, on se da vrlo lako ukljuciti. Cinjenica je da se broj studenata na predavanju u ucionici 218 znatno smanjio od kako je iskljucen internet, ali zato ona saka studenata koja dolazi na predavanje prati to predavanje...
I to je po meni dobro, kao sto profesor Randjic rekao: Bolje 10 dobrih, nego 30 losih...

rigoletto_88

И ја сам за то да се Интернет укључује само по потреби и да се забрани приступ одреженим садржајима. Он је понекад потребан при решавању одређеног проблема, а и поприлично неопходан при раду са Sun SPOT-ом нпр.

Некако ми се на ово надовезује један мој предлог. Зашто литература или интернет не би били дозвољени на пологању неких испита (или неким деловима, колоквијумима)? Касније, када се будемо суочавали са одређеним проблемима, сви ћемо моћи да користимо та помагала. Ово би могло да подигне цео систем на виши ниво, да студенти добијају теже проблеме и да факултет завршавају спремнији. На крају крајева, треба знати где и како тражити одговор на одређени проблем и задатак. Опет, постоје неке ствари које се морају знати без помагала, али зато и постоји теоријски и усмени део испита.


Zepi

Sto se tice stanja u 218, generalno je solidno barem sto se sistema tice.

Virusa skoro i da nema, jer je USB iskljucen u biosu koji je zasticen sa password-om.
Internet se ne ukljucuje bez preke potrebe (a konkretno mislim da nije potreban za odrzavanje vezbi).
Literatura se deli preko mreze.

Studenti rade pod limitiranim nalogom i sve se to dosta dobro drzi (koliko moze).
Trenutno od 15 racunara kompletno je funkcionalno 13, a dva imaju hardverske probleme.

Problem je sto na tih 13 funkcionalnih sve radi sporije jer jednostavno ne moze brze.

Na pojedinim je hard disk pun da ima samo 15 mb slobodnog prostora pa se divim kako uopste i mogu da rade.
Jednostavno mnogo razlicitog softvera je potrebno za sve vezbe koje se izvode u 218.