Arhitektura računara predstavlja ishodište svakog računarskog sistema. Na ovoj stranici biće predstavljeni rezultati istraživanja u oblasti ARHITEKTURE RAČUNARA.
Značenje pojma arhitektura računara menjalo se sa razvojem računarske tehnike. Na primerima nekoliko defincija pokazaće se da se ovaj pojam suštinski vrti oko granice između hardvera i softvera. U literaturi se može naći veći broj definicija pojma arhitektura računara. Navešče se neke od njih.
Arhitektura računara – definicije
Amdahl, Blaauw and Brooks | Pojam arhitekture se koristi da se opišu atributi sistema na način kako ih vidi programer, tj. njegova konceptualna struktura i funkcionalno ponašanje, za razliku od organizacije toka podataka i upravljanja, logičkog projekta i fizičke realizacije | |
Baer | Projekat integrisanog sistema koji obezbeđuje korisne alate za programera | |
Hayes | Proučavanje strukture, ponašanja i projekta računara | |
Abd – Alla | Specifikacija sistema na opštem nivou ili nivou podsistema | |
Foster | Umetnost projektovanja mašine tako da će biti zadovoljstvo raditi sa njom | |
Hennessy and Patterson | Interfejs između hardvera i najnižeg nivoa softvera |
Istraživanja u oblasti arhitekture računara prevashodno se realizuju sa ciljem postizanja bolje kompatibilnosti sa programskim jezicima. Takođe, bitan aspekt istraživanja u ovoj oblasti vezan je za tzv. RISC (Reduced Instruction Set Computer) arhitekture.
Istraživanja u ovoj oblasti u okviru Laboratorije za računarsku tehniku odvijaće se u okviru projekata:
Projekat I | “Novi trendovi u arhitekturi računara” |